Що таке інтервізія
Інтервізія (від лат. inter — «між» та visio — «бачення») — це групова робота психотерапевтів, приблизно рівних за досвідом та статусом. Інтервізійна робота підтримує професійний рівень сприяє особистому розвитку терапевтів та галузі загалом.
Під час такої роботи фахівці обмінюються професійним досвідом і здобувають нові навички у спілкуванні з колегами. Також інтервізія допомагає запобігти вигорянню психотерапевтів.
Проте не тільки психотерапевти можуть користуватися цим інструментом. Лікарі можуть об'єднуватись в інтервізійні групи як з іншими лікарями, так і з психотерапевтами або соціальними працівниками. Згуртована робота може допомогти зрозуміти свого пацієнта краще та побудувати вдалий підхід у роботі з ним.
Які правила інтервізійних груп?В інтервізійній групі можуть працювати від 6 до 12 людей та модератор, який слідкує за дотриманням часових меж, конфіденційності й контракту — правил, про які домовляються на початку роботи.
Інтервізійна група може збиратись за запитом або ж регулярно: раз на тиждень; раз на місяць. Частота інтервізій залежить від складу та потреб учасників групи.
Запит інтервізанта
На цьому етапі потрібно визначити головну проблему та мету інтервізії. Наприклад, запит може звучати “Як провести ефективну психоедукацію пацієнту, щоб мотивувати його чи її звернутись за психотерапевтичною допомогою?”.
Опис випадку
Тепер інтервізант описує випадок, але НЕ озвучує персональні дані клієнта чи пацієнта. Вся інформація має зводитись до проблеми пацієнта і НЕ містити таких даних: ПІБ, міста проживання, інформації, що не стосується запиту або будь-яка інша інформація, що може ідентифікувати клієнта чи пацієнта.
Питання від групи для уточнення інформації
Група може ставити уточнювальні питання, а інтервізант дає відповіді в межах етичних норм та контракту.
Анамнез
Інтервізант описує психічний і функціональний стан пацієнта чи клієнта.
Питання від групи для уточнення інформації
Група може поставити уточнювальні питання, а інтервізант дає відповіді в межах етичних норм та контракту.
Модератор перевіряє запит інтервізанта
Чи після першого проговорення запит звучить так само? Відбувається коло пропозицій та можливостей щодо роботи з цим клієнтом.
Інтервізант озвучує ідеї щодо подальшого плану роботи з клієнтом
Зворотний зв'язок від групи.
Зворотний зв'язок від інтервізанта