Робота з ветеранами

За даними Міністерства у справах ветеранів, станом на осінь 2020 року в Україні близько 460 000 ветеранів АТО/ООС. Це приблизно кожен 65-й громадянин.
Ми у Veteran Hub підтримуємо ветеранів з 2018 року та далі ділимося нашими знаннями та досвідом.

Illustration

Коли починаєте роботу з ветеранами, важливо пам'ятати — вони звичайні люди, як кожен і кожна з нас. Втім, для того, щоб підвищити ефективність співпраці з ними та покращити рівень якості послуг, варто брати до уваги досвід участі у бойових діях, оскільки він може мати вирішальну специфіку.
Поважайте людину, що прийшла до вас на прийом, і дотримуйтеся деяких рекомендацій, які допоможуть налагодити контакт.
Найкраще звернення до людини із досвідом участі бойових дій і завершила службу – це “ветеран”. Воно має фактичний характер, емоційно не забарвлене та відповідає міжнародній термінології.

Некоректні звертання до ветеранів:

    Атошник, атовець
    Герой
    Фронтовик, екс-фронтовик, екс-боєць
    Бідні ви наші хлопчики, дівчатка
    Сонечка, котики, зайчики
    Контужений, інвалід, хворий

Згідно з результатами дослідження IREX, 71% опитаних ветеранів мали фізичне поранення, травму або захворювання під час участі у бойових діях. Понад половина опитаних зазначили, що ці поранення, травми чи захворювання були дуже серйозними або доволі серйозними (15% та 44% відповідно). Важливо, що 57% травмованих ветеранів, зазначили у своєму досвіді бодай одну черепно-мозкову травму чи контузію.

Деякі ветерани, що звертаються до лікаря з простим головним болем, можуть насправді переживати серйозні наслідки попередніх травм і потребувати ретельного обстеження у профільних спеціалістів.

Згідно з міжнародними дослідженнями, досвід контузій та черепно-мозкових травм може призвести до підвищеного ризику розвитку складнощів для психічного здоров’я після завершення служби.
Згідно з даними загальнонаціонального дослідження “Результати дослідження «Реінтеграція ветеранів» щодо користування послугами охорони здоров’я та психологічної допомоги та їх детермінанти”, 40% ветеранів отримували послугами підтримки психічного здоров’я і більшість з них (67%) оцінили послугу позитивно. Лише 9% ветеранів чітко негативно оцінили отриману послугу. Найчастішим поясненням низької оцінки було незадоволення рівнем професіоналізму надавача послуги (62% опитаних).

  • 40%

    Ветеранів отримували послугами підтримки психічного здоров’я

  • 67%

    Ветеранів оцінили послугу позитивно

Ми віримо, що, підвищуючи обізнаність фахівців з психічного здоров’я про досвід та типові труднощі ветеранів, ми зможемо покращити якість діагностики та лікування сучасних українських ветеранів, аби вони жили насиченим та якісним життям.
В Україні не існує єдиної системи підтримки психічного здоров’я для ветеранів, тому ми створили Це ОК для фахівців усіх ланок і спеціалізацій, аби їм було простіше вчасно виявляти проблеми психічного здоров’я та скеровувати ветеранів по необхідні послуги.
Також у нас на меті, щоб фахівці, які раніше піклувалися про здоров’я ветеранів самостійно, почали взаємодіяти як команда: сприймали запити ветеранів комплексно, враховували їхній досвід і скеровували до профільних колег.

Чому ветерани є вашими клієнтами?

Після служби ветерани часто звертаються до невійськових закладів охорони здоров’я. Згідно з дослідженням IREX, 39% ветеранок та 19% ветеранів отримували медичні послуги як у державних, так і у приватних закладах.
Ймовірність, що до вас звернеться людина з воєнним досвідом є високою, адже наразі кожна 65-та людина в Україні має досвід участі в АТО/ООС. У майбутньому кількість українських ветеранів та ветеранок тільки зростатиме і вони складатимуть все більший відсоток клієнтів.

Більше про українських ветеранів та їхні потреби у цивільному житті дізнайтеся у дослідженні

Шлях ветерана

Illustration